Dagens planer

Hej!

Idag skiner solen och det är riktigt skönt ute, så Ziro får sig nog en uteritt. Jag funderar på det där med galoppen. Sticker han bara sådär som han gjorde lyssnar han inte alls, utan blir helt "borta". Jag tog tag i honom men han brydde sig inte alls. Kanske bättre att ta ett lite skarpare bett så det inte blir dragkamp? Bland det värsta jag vet är att dra i munnen, men sticker han och det kan komma en bil måste jag ju för hans egen säkerhet.

Grejen är den att jag inte har skarpare bett. Hackamore skulle nog inte funka, för han gillar inte direkt hackamore? Hur ska man säga... Tar man lite i honom drar han upp huvudet som en kamel och blir verkligen arg, så han gillar det inte.

Får se vad jag hittar på. Idag kör vi vanligt tränsbett och hoppas att han sköter sig helt enkelt :)



500:e inlägget btw :)



KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :