Gårdagens ridpass

Hej! Igår kväll bloggande jag inget som ni säkert sett. Var ute med en kompis och åt pizza, och kom på att jag glömt min mobil hemma. Kunde inte få tag i skjuts hem så vi satt på stan på en perkbänk i någon timme. Hon hade inga pengar på sin mobil, men sen ringde hennes mamma henne som tur var.

Igår blev det ett riktigt hårdpass för både Ziro, mig och Valle. Red Ziro på ridbanan. Han skulle fram, inga om & men. Travade igång i en låg form utan större krav, men sen när vi kommit igång....! Hög och kort form, samling på 10-metersvolter, ökning på långsidorna, och så fortsatte vi i både trav och galopp. Ville få igång honom och lösgöra samtidigt, bra övning!

Både Ziro och jag vart helsvettiga. Dags att raka honom igen. Funderar på om jag ska lämna något på hans rumpa? Får se hur det blir :)

Red Valle en stund också. Han var stum i munnen men hyfsat pigg. Mycket galoppvolter och förböjning i nacken där, gick helt okej.


Övningen:



KOMMENTARER


Annie

Tips, gör tvärt om ibland, att du ökar på mindre volter och samlar på rakt spår, så han inte förknippar volt/böjt spår med samling. Dom får mkt bättre steg och blir mkt mer lösgjorda om man ökar på böjt spår då de måste sätta under sig ordentligt och nästan korsa bakbenen lite då :)

2011-09-29 // 21:41:13
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :