Hemma från tävling

Hemma från tävlingen nu. Är både nöjd och irriterad...

Framridning: Han var helt okej. Mer än så ger jag honom inte, faktiskt. Han var lite ouppmärksam och tuggade väldigt mycket på bettet. Ibland när vi galopperade gjorde han världens bakuter och caprioller, som väntat alltså. Hade faktiskt hoppats att ahn mognat liiite, men det verkar som det gått åt andra hållet?

På banan: Jag är inte helt nöjd med min ridning, men EXTREMT nöjd med Ziro! Han lyssnade skitbra, gjorde det han skulle och var pigg och framåt (lite väl pigg kanske?;)). Dock var domaren toksnål! H*n skrev saker som inte alls stämde med det som filmen visar och det andra sa, så procenten blev bara 63.79(?)%. Vinnaren hade 6 poäng mer än mig (1,8%), det var 6 placerade men jag blev inte placerad. Så sjukt jämnt i toppen var det. Mellan den som vann och den som kom på 13/14e plats skiljde det 10 poäng.

Jag är nöjd med Ziro, men irriterad över att jag vet att vi hade kunnat vinna ganska lätt om jag ridit lite bättre och domaren inte legat så lågt.

Laget kom iallafall 2a, så en liten blå rosett fick vi med oss :)
Slutkommentar: Fin ponny som rör sig väl, men behöver ridas ihop lite mer och bli lite mer självbärig.






KOMMENTARER


Maria

Hur hade du kunnat vinna om domaren legat högre i sin bedömning? Ligger inte domaren högre på alla ekipage då eller, du får gärna förklara lite mer hur de menar.

2011-09-29 // 12:50:43
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :