Dagens ridpass

Hej!

Idag tog jag in Ziro och borstade och fixade. När jag tog fram sadel, vad tror ni han gör då? Han som stått så stilla börjar krafsa med hovar, gå från sida till sida och "head banga"! Tror han längtat lika mycket som jag ;)

Skrittade fram för hand i kanske 10 minuter, och sen 5-10 minuter till uppsuttet. Sen kortade jag tyglarna så dom blev halvlånga, och wips så gick han i form med höjd rygg. Så otroligt mjuk i munnen, gosh vad jag har saknat honom! Skrittade och gjorde lite skänkelvikningar osv.

Sen började jag trava under lättridning, och han var pigg och framåt, men kunde ändå gå i en lång och låg form. Gjorde några volter och red lite på rakt spår, kanske 10 minuter i båda varven. Sen tog vi även lite galopp. Kanske bara 5-6 varv i både höger och vänster, ingenting nästan.

Han gjorde inte en enda bakut, men det kändes verkligen att han var glad :D

Bilder och film kommer!


KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :