Foki riden

Hej!

Idag red jag Foki på ridbanan (i korallen som pappa byggde). Han var ganska trött i värmen men skötte sig okej ändå. Han blev lite "sur" på mig när han fick jobba lite, så han gick lite på tvären och tog tag i bettet men imellanåt blev han väldigt fin!

Han ville inte heller komma igång i trav utan bara lunkade på lite fortare. Då blev jag faktiskt lite trött på honom. Även om han bara är 4 år så visste han mycket väl vad jag ville, men var bara lat. Så jag gjorde halt och sen tryckte jag till ordentligt med båda skänklarna  och reaktion fick jag! Han skuttade framåt men inte mer. Sen var han mycket mer med på noterna och gjorde det jag ville.

Gjorde massa skritt-trav övergångar så att han alltid skulle ha något att göra och vara uppmärksam. Han gjorde det väldigt bra i slutet av passet och visste direkt vad han skulle göra när jag bad honom.






KOMMENTARER


Anonym

Vart kommer han ifrån? Och vilka äger han, och vad ska ägaren göra med honom sen? Och tycker du han är bättre eller sämre sen du fick hem honom och vad är det som är bättre/sämre? Är du nöjd med ditt arbeta med honom ? :)

2011-08-26 // 23:34:19
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :