Om min dag

Nuduschad och klar för bloggning!

Idag var det tänkt att jag skulle ta moppen till stallet, emn det blev så bråttom att jag inte hann det. Mamma kom hem och skulle hämta mig, men en penna är snabbare än min mamma...

Kom till stallet typ 16.10 och Fokis ägare skulle komma 16.00. Hon var redan där iallfall, så vi drack kaffe och pratade lite. Sen packade vi in alla Fox grejer i hennes bil medans Fox var inne och åt. Han fick med sig tränset vi köpt åt honom (det han brukar ha, svart med vitt foder) och ett regntäcke vi köpt. Det var ju "hans" och alldeles för litet för Ziro ändå ;)

Sen till lastningen. Ponnyn har inte åkt transport på 3 månader, inte mycket innan, men går RAKT in i transporten. Inga problem, ingen större tvekan eller något problem. Självklart fick han ju kraft och lite annat gott därinne som belöning. Lite spänd när luckorna i bak skulle stängas men det var inga större problem. Bara att mata in mer kraft i munnen så går det ;)


Hejdå Foki :(

Ziro fick på sig benskydd och boots inför longeringen. Han var förvånansvärt lugn när jag longerade, även om det blev en hel del bakuter och bocksprång. Gjorde inget avancerat, bara lite skritt, trav och galopp. Filmade lite och lyckades få med ett par bakuter, så film blir det väl imorgon.

Imorgon ska jag dessutom RIDA! Missförtod pappa när han förklarade vad Lotta sagt. Longering idag, och longering OCH ridning imorgon. Så var det ju! Kameran är självklart med till stallet för att fota första uppsittningen på typ 3 veckor :D



Sista fotade ridpasset tror jag, kollade inte så noga. Haha, dte gick åt helvete rent ut sagt! Mappen som bilderna ligger i heter till och med "Skitpass"!



KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :