Dagens roliga ridpass

Hej!

Idag var det ju uteritt som gällde. Ziro stog ganska stilla när jag skulle upp, så det är framsteg. Sen var han lugn men såklart pigg när vi skrittade. När vi skrittat kanske 10 minuter sprack det, då var skritt en okänd gångart! Han taktade fram i sidleds, men jag gjorde mycket halvhalter och försökte göra en öppna för att få honom att sakta av. Till slut gick det!

Sen tog vi trav och Ziro var så taggad att det gick skitsakta. Nej men han översamlade sig så och gick i någon slags passage-aktig gångart innan han kunde trava normalt. När jag skulle göra en skänkelvikning kastade han sig åt sidan och började studsbusa, så söt!

Sen när vi ridit en bit kom vi till en lååång och hyfsat brant backe. Jag hade aldrig ridit så långt på just den vägen med Ziro men det var skitkul! Det var ganska blött i backen och inte fruset, så det var varken för mjukt eller för hårt att galoppera på. Så vi drog på litegrann i den backen som kanske var någon kilometerlång, skitkuuul verkligen :D







KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :