Svar på tal

varför ska du tävla varje/varannan helg på en unghäst? sliter otroligt mycket på dem och hästen tappar gnistan, kanske inte direkt men snart kommer även du märka det. Han är ung, tänk dig för gör inte bara det som du tycker är kul utan försök spara på din stackars häst...

Svar: Tack för din kommentar, den var underhållande att läsa :D Jag har sagt det förut och säger det igen: Skicka elaka kommentarer om du vill, jag skrattar åt dom och låter dom rinna av.

Men lilla anonym. Är du en sån som drar alla unghästar över en kam? Ziro är så säker på sig själv, älskar att vara sig själv, älskar att tävla och är allmänt cool. Hästar är extremt känsliga djur, och han har redan tävlat ett helt år. Skulle han misstycka skulle det redan ha märkts. Vad menar du med "även du"? Tycker du att jag är helt pantad eller? Jag skulle säga att det är du isåfall. Några hästar kanske det inte funkar för, men Ziro har inga problem med att tävla, helt åt andra hållet. Han tycker verlklgen om det, så varför skulle han ena veckan älska det, visa upp sig och ha skitkul, och nästa vecka vara helt deprimerad? Går inte ihop, sorry.

Så ung är han inte. Han är ingen nyinriden 3-åring. Han blir 7 i maj. 7 år. Det är faktiskt ingen bäbisålder, det är nästan en vuxen ponny. Och eftersom han gjorde sin första start som nästan 6-åring är han väldigt sparad på. De flesta gör ju sin debut som 4-5 åringar.

Så tänk igen. Ziro har inga problem, kommer inte ha problem. Men jag tar upp det här igen nästa år, så får vi se vem som hade rätt, jag eller du ;)






KOMMENTARER


hanna

låt hästen göra de den älskar! han älskar ju att va ute och tävla, låt han göra de tycker jag! man kan väl inte vänta hela livet på att hästen ska bli gammal...



stort lycka till på alla tävlingar ni ska va ute på, ni är gryma!

2011-12-12 // 20:55:51
P

Håller med till stor del :) Att åka ut och få uppleva en ny plats var- och varannan vecka gör mer nytta än skada skulle jag säga, så ignorera bara sånna kommentarer. Det kanske är en konkurrent som är rädd för att möta dig på tävlingsbanan? Haha ;)

2011-12-12 // 22:12:02
Lollo

Jag förstår kommentaren till en viss del, han kanske älskar det nu. Men om du tävlar varje till varannan helg nu när han är ganska "ny" på tävlingsbanorna så kanske han tröttnar tillslut.

Men så ung är han ju inte så det tar skada på det sättet som hon verkar tro.

Sen tycker jag att du svarar på kommenterena väldigt väldigt elakt, varför inte bara förklara för henne att det inte är så? DU framstår som väldigt snoffsig och bortskämt. Och vem vill läsa en sån blogg?



Inget jag själv tycket för jag gillar din blogg, Kämpa på! :)

2011-12-15 // 11:42:02
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :