Dagens ridpass - båda

Idag började jag med att hoppa Ziro litegrann. Han tyckte det var riktigt roligt (jag också) och laddade en del mot det lite högre hindret. Han hoppade bra och även om han kom in lite fel, men en gång ville han inte hoppa det högre krysset så jag la på spöt lite på bogen så han hoppade iallafall men råkade få med sig hela hindret haha! Jaja, bättre hoppa konstigt än stanna ;)

Sen drog vi ut en sväng. Riktigt fin var han i början men känslig som han är sabbade en bil resten av uteritten... Folk som buskörde kom runt en kurva och fick tvärbormsa för att inte köra PÅ oss. Sen när vi skulle gå förbi började dom gasa när vi var halvvägs förbi. Idioter... Sen efter att tag stannade Ziro och skulle inte gå längre. Han studsade och stegrade och lyssnade inte alls. När jag inte gav mig började han backa istället, så det fick han. Jag backade honom 10-12 meter och sen gick han fram.

Longerade Fox och satte upp direkt. Han var kolugn och det var inga problem! Går det lika fort framåt för honom kommer hans ägare vara kanonnöjd i slutet på augusti, och jag med. Men jag kommer verkligen sakna den lilla krabaten :( Vi hade det asmysigt i hagen idag och han var så go! Ville bli klappade, la huvudet på min axel, och stog och småsov när jag masserade han öron haha!



Ibland dum ponny... Men oftast bäst :love:




Och ponny som inte vet vad det är att vara dum :love:






KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :