Dagens ridpass - båda

Idag fick Ziro gå ett pass på banan. Red utan spö för första gången på 2-3 veckor (har alltid haft det utan att tänka på det). Det kändes att han var nonchalant, så jag fick kickstarta honom. Varje gång han inte tog små hjälper kickade jag till honom med skänkeln, och då gick han mer framåt. Mot slutet av passet kändes han kanonfin, speciellt i traven. Jag kunde korta upp honom och lägga runt benen lite, och kände hur mycket luftigare steget blev.

Longerade Fox en kortis, och han fattar verkligen med röstkommandon! Sen satte jag upp utan att hänga på honom först, och sen gick vi (mamma ledde oss) runt på ridbanan. Jag tog lite i tygeln och satte mig djupare i sadeln, och han stannade. Sen tryckte jag lite med skänkeln så gick han framåt. Han fattar ju inte till 100% men är på god väg. 20 minuter stannade vi och gick igång, och det blev bättre och bättre.

Får se om jag gör tidsinställa tills imorgon, men det tror jag inte jag hinner. Måste packa och fixa inför imorgon :)







KOMMENTARER


Anonym

Lycka till !:)

2011-07-31 // 14:07:55
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :