Dagens ridpass - Ziro

Ziro åkte ju till botorp för Maddelektion, och som vanligt gick det bra. Han var lite seg till och från men det är förståeligt med tanke på att det var 28 grader ute. Blev han seg sa jag till med skänkeln och ibland med spöt, men han blev bara sur på spöt, han hatar ju att bli tillsagd. Jag vann det kriget iallafall och det blev bättre mot slutet. Vi tränade mycket fattningar på rakt spår, som inte gick så bra i början, bättre mot mitten, och inte så bra mot slutet.

Vi tränade även lika många avsaktningar som fattningar (såklart), och dom var riktigt mjuka och bra. Jag brukar ge honom hela handen och sluta driva = han faller isär, men idag gav jag honom inte handen och drev in i avsaktningen = BRA avsaktningar.

Jag är taggad till 1000 inför lördag! Såhär ser startlistan ut nu:

LC:1 Kat D

9.30 1. Sofia Bergström - Norrhaga Hampus (7)

9.36 2. Linnea Hellberg - Obelix (8) 

9.42 3. Nathalie Busk - San Ziro (10)

9.48 4. Anna-Klara Palmér - Amsterdam (1)

9.54 5. Lina Sanfridsson - Pegasus (9)

Paus 10 minuter för prisutdelning.


LB:0 Kat D

10.40 1. Nathalie Busk - San Ziro (10)

10.46 2. Linnea Hellberg - Obelix (8)

10.52 3. Lina Sanfridsson - Pegasus (9)

10.58 4. Sofia Bergström - Norrhaga Hampus (7)


Ja, Lina och Sofia tävlar för samma klubb som mig (karlskoga ryttarteam) så jag hoppas det går bra för dom, men bäst för mig ;)

Iallafall: Film från dagens träning kommer! Fox fick vila.



KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :