Dagens ridpass - Ziro

Hej!

Maddelektion idag, och det gick ganska bra. Han blir lite lat, och öppen i formen vilket resulterar i att jag ger honom mer tygel än jag borde. Det jag borde göra är att korta upp tygeln och lägga på mer skänkel och peta lite med spöt.

Vi tränade på en del skänkelvikningar som blev ganska bra, dom flesta iallafall. Även här blir han lite trött och tappar formen lite, men han kämpar och försöker iallafall.

Mycket galoppökningar också. Vi red såhär: 20-metersvolt vid C, följ långsidan med bibehållet tempo, öka på nästa långsida, uppsamling innan hörnet, 20-metersvolt vid C osv osv. Dom flesta uppsamlingar tog han bra, men kändes som sagt lite trött så 1-2 gånger tappade vi galoppen, så jag la på spöt vilket resulterade i en bakut.

Förbannad blev jag, så jag ryckte tag i honom 2-3 gånger och la på spöt allt jag orkade. Önskar jag haft sporrar så jag kunnat sparka till honom också, men det hade jag inte. Gärna hyfsat vassa också, inte runda.

Jaja, det gick ganska bra iallafall :)

Blogg.se är det fel på som vanligt, så det blir ett bildlöst inlägg.

/Nathalie

KOMMENTARER


Anonym

Zieo är söt!

2011-06-23 // 20:13:19
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :