San Ziro

San Ziro som han heter är min D-ponny. Han är en Svenskridponny-valack född 2005 e. Feno Me, ue. Oostervelds Marsaz. "Ziro" är en ungponny med mycket potential inom dressyr, och tillsammans siktar vi på SM innan min ponnytid är slut. När den är slut kommer Ziro klassas upp till storhäst och vi kommer tävla där också, så långt vi kommer. Just nu tävlar vi i dressyr på LB-LA nivå.

Ziro är verkligen genomsnäll och älskar allt, både människor och djur. Hur snäll han än är så är han lite svår också. Han är väldigt hård i huvudet och har han bestämt sig för något är det ibland svårt att få honom att ändra sig. Han är också väldigt busig, så bakuter och bocksprång tillhör vardagen, men det är några av hans egenskaper som jag älskar. Ziro har väldigt fina gångarter och lätt för samling, och han vill gärna lära sig så han har briljerat på tävlingarna under 2011, och under 2012 kommer vi statsa mer och komma längre.

Även om vi är ett dressyrekipage tycker vi om att hoppa och rida terräng, som ni även kommer kunna läsa om.

Han ställer upp i alla lägen, och är verkligen en bästa vän som jag ser fram emot att umgås mycket med i framtiden.






KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :