Svar på frågor del 2

Här kommer den andra och sista delen.



har du nått tips på hur man sitter mer avspänt och följsamt?
Svar: Slappna av och knip inte med knäna, var mjuk i handen och driv hästen framåt med sätet, bromsa med sätet.

vad gör du på midsommar? :)
Svar: Vad gör du på midsommar?

hur gammal var du när du började rida? :)
Svar: 5-6 år, kommer inte riktigt ihåg.

varför köpte du en unghäst? (ziro)
Svar: För att jag ville känna i framtiden att den här ponnyn är vad den är tack vare mig. Jag vill kunna vara stolt över MITT arbete.

Vad är ziro o fox för raser? Hur hittade du fox? Hur hittade du ziro? Vem är din förebild? Vad ska du göra i sommar? Fin blogg :D <3
Svar: Ziro är en korsningsponny och har arab, fullblod och haflinger i sig tror jag det var iallafall? Jag la ut en annons på hästnet och fick svar. Ziro såg vi på annons på hästnet, och ringde och bokade provridning för att ta honom på foder, men det blev köp. Några förebilder är Linn Ingvarsson, Ingrid Skoog, Annie Lonnfors m.fl. Vara i stallet, vara med kompisar och ta det lugnt.

Har gör du för att få hästen i så fin form? Har ni redan badat ngt? Vilka tävlingar hat du inplanerde? Var? Och när?
Är det svårt att ha 2 hästar samtidigt? :)
Svar: Ziro vill så gärna jobba, så man behöver inte göra mycket men ha en stadig och mjuk hand och skänkel. Nej inte på riktigt. Nu på lördag i Karlskoga, och torsdagen 12 dagar efter det i björkliden. Nej svårt är det inte, men det tar ju lite längre tid.

är det svårt att hinna med läxor o.s.v?
ska du rida ponny tills 18?
superbra blogg! :)
Svar: Nej inte direkt. Yes, sen ska Ziro bli storhäst, kanske vi köper en till häst fast stor. Kommer nog bli en unghäst med bra potential. Tack!


Sådär, nu får ni komma på nya frågor till nästa frågestund :)


KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :