Dagens ridpass

Herregud! Gissa om LilliBi var fin idag? Åh, jag lever nog länge på den där galoppen! Red i ridhuset med en bom på mitten som vi red över i alla gångarter.

Skrittade fram och jobbade honom i skritt först. När allt kändes bra travade vi igång ordentligt. Mellantraver, volter och övergångar så blev han riktigt mjuk och kvick. Travade över bommen också. Han kändes riktigt fräsch och finfin! Måste nog ha varit den där stenen som störde honom, kan inte tänka mig något annat...

Sen då, det allra bästa idag: Galoppen. Han tog första fattningen med ett litet skutt och sen var han riktigt aktiv och jag kände verkligen hur bakbenen var inunder kroppen och hur han kom mer i uppförsbacke. Kunde bara sitta där och le, han skötte formen och tempot själv. Sen styrde jag honom mot bommen, rakriktade och då small det. Han satte sig verkligen på rumpan och började studsa med framdelen och hoppade kanske 60 cm över bommen haha! 2-3 gånger gjorde han det innan han lugnade sig och kunde galoppera normalt över. När allt kändes bra och vi tajmade avståndet började vi byta galopp över bommen. Ibland bytte vi, ibland fortsatte vi i samma. Varierade så att han inte kunde ta egna initiativ utan fick lyssna på mig. Funkade skitbra!

Efter en skrittpaus jobbade jag honom i skritt igen. Testade på bakdelsvändningar igen då, det kändes som det var ett tag sedan. Undan för höger skänkel funkade det SUPERBRA, han kunde verkligen och gjorde som jag bad honom. Undan för vänster skänkel var det lite svårare men han gjorde det okej iallafall, med tanke på att vi bara tränat litelite på det.

Jag är så äckelnöjd med honom idag! Önskar jag haft bilder eller film men det har jag tyvärr inte.

Imorgon, vila/prommis med Ziro, ridning på Valle. Karro var jättesnäll och red Valle idag, och hon och andra i stallet är supersnälla och rider honom ibland. Jag har mycket prov nu + att jag måste hålla igång Ziro så jag hinner ju inte alltid. Sen är några så gulliga och mockar åt båda hästarna, tack!


Bild på Jonna, Zilla och mig från trivselkvällen på skolan :)

BTW, statistiken går rätt upp nu när jag börjat blogga igen, kul!




KOMMENTARER


Mitt hååår! ;O

2011-11-30 // 22:27:31
Felicia (Zilla) Liderfors http://felicialiderfors.spotlife.se

Jag ser ju förf*n drogad o astrött ut på den där bilden:P

2011-12-03 // 15:14:04
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :