Fina, fina Ziro!

Hej!

Red på ridbanan idag, och Ziro var pigg och glad! Jag var riktigt ridsugen trots att jag frös halvt ihjäl och jag tror det smittade av sig på honom. Jag har haft jäkligt ont i mitt ena knä ett tag nu, förut var det det andra. Det känns som att någon drar i en gummisnodd och sedan släpper på baksidan av knät.

Iallafall så skrittade jag fram en stund och jobbade honom i skritt i kanske 15 minuter. Massa volter, skänkelvikningar och öppnor i låg och lång form. Han jobbade superbra och lyssnade till 100%.

Sen tog vi trav. Han var riktigt rolig och i mellantraven flög jag nästan ur sadeln. I skänkelvikningarna gick han nästan helt på tvären så jag fick parera mycket med ytterskänkeln men då gick det riktigt bra och skänkelvikningarna blev klockrena!

För att verkligen kolla att han lyssnade på mig gjorde jag mellantraver på långsidorna ett par gånger. Sen en gång fattade jag galopp utan att förbereda först, och den tog han direkt med ett litet glädjeskutt, så himla söt!


Hihi, ungefär så ;)





KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :