Lite om dagarna

Igår var det ju trivselkväll på skolan, kul! Sen sov två kompisar hos mig och åkte hem idag.

Hästarna fick nya skor idag också. Ziro hade en vass sten mellan hoven och skon. Antagligen fick han in den där när vi red ut senast, för kanske en vecka sedan. Jag hoppas verkligen att det var det som gjorde ont (missförstå inte) och fick honom att stå emot i ridningen. Tänk er själva att ni har en hård och vass sten som trycker in i foten, skulle ni vilja springa ut och jogga i skogen, träna på gymmet? Nej.

Red inte idag heller, ifall det fortfarande ömmade om det nu var stenen som gjorde ont. Jag har gjort rent hovarna varje dag med vatten och borste men den satt mellan sko och hov = svår att upptäcka. Eftersom han inte varit halt och jag inte såg något fokuserade jag inte mer på att leta sten i skorna, kände ju mer i kroppen på honom.

Sen efter skoningen fick hästarna gå ut. Vi hämtade hö på eftermiddagen och sen tog vi in hästarna igen. Spolade av Ziros ben. Sen gjorde jag rent under hovarna med varmvatten, grönsåpa och en borste så att dom vart rena och fina.

Red Valle ca 40 minuter ett hårdpass, gick helt okej.

Imorgon då? STOCKHOLM!! Tåget går 11.10 så vi är där runt 13.30. Då går vi nog in på hotellet och fräschar till oss, sen ut på stan ett tag. Kanske går vi på mässan i globen också.

Söndag är det globen hela dagen. Vi går på allt men kollar ju bara på det vi vill. Jag ska kolla på allt tror jag, men WC hoppningen kan bli lite långtråkig. Dressyren ska iallafall bli spännande (alla hoppryttare rynkar nog pannan nu ;))! Sen blir det ju maaasssa shopping åt min prins som väntar där hemma :love:

Min pappa är snäll och fixar åt hästarna båda dagarna också, tack papi!



Bild på fina papi och fina Biro! Det blåser på bilden, därför ser Ziros täckte lite konstigt ut :)





KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :