Lösgörande övningar

Fick ett önskan om att skriva om lösgörande övningar, och visst kan jag det!

Jag skriver lite av det som jag tycker funkar på Ziro :)

Skänkelvikningar gör jag mycket. Man kan öka tvärningen, minska tvärningen, öka böjningen och minska böjningen. Jag tycker det ofta och han blir fin av det.

Öppnor gör jag också mycket. Det här blir han ännu finare av tycker jag. Man kan även använda sig av volter (som också är lösgörande) i båda dessa rörelser. Ex. kommer.

Volter använder jag som sagt till båda dessa övningar. På långsidorna, diagonaler.

Bakdelsvändningar tränar vi också på. Det är en lösgörande rörelse som gör hästen smidig. För att göra en bakdelsvändning behövs en viss samling, det ska alltså inte gå i 190.



Här är ett exempel som man kan göra :) Ungefär såhär kan det se ut när jag rider på ridbanan, fast jag kanske inte gör allt i den ordningen då.




KOMMENTARER


Tack så jättemycket! :D Ska prova detta nästa gång och se om det funkar, det verkar ju vara väldigt effektivt och min lilla pålle lär ju få börja arbeta lite och inte bara slappa runt som han tror att han kan göra hela tiden, hahaha ;)

2011-11-14 // 16:22:44
Anonym

har testat, funkar superbra! Tack

2011-11-18 // 07:44:50
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :