Torsdags

Nu var det ett tag sedan jag bloggade, men jag måste erkänna att det varit skönt att bara skita i det ett par dagar.

I torsdags var det iallafall lösa tyglar-träning igen. Det gick riktigt bra och Ziro jobbade på. Vi började med att skritta på fyrkantsspåret och göra förvända öppnor. Sen gjorde vi samma sak i traven. Vi försökte få honom att trava samlat i en bra form, så pass sakta att jag kunde gå i ett hyfsat normalt tempo. Han jobbade verkligen i en samlad form med hängande tyglar utan kontakt, och Moa tyckte han var superfin!

Hon har visst stora planer för Ziro. Eftersom han har såpass mycket storhäst i sig (storhäst i ponnyformat) tror hon att han kommer ha lätt med piaff, passage m.m. Vi skulle börja med vanliga öppnor nästa gång, sen slutor och bakdelsvändningar. När han är stark där kommer han visa att han är redo för galopp. Sen skulle vi börja med lite piaff sa hon. Kul!

På fredagen busade jag med Ziro i ridhuset. Igår red vi ut och idag blir det ridbanan och skutta lite.






KOMMENTARER


Anonym

Gud, vad roligt! Spännande!!! FILM!!!!!!!!!!!

2011-11-21 // 08:52:03
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :