Valle bloggar om Ziro

Tänkte att Valle ska få säga vad han tycker om Ziro ;)

Hei. Ja heter...hm...Vivuldi..?..Voldemort...Valdo.. VALLE! Så va de ju! Valle heter ja! Ja skulle blogga om...Zifo...Zillpo...??...ZIRO! Så heter han! Ziro! Höhö...

Han e dum... I hagen så springer han mot mig. Ja är ganska glömsk så ja glömmer bort att flytta på mig. När han kommer närmare fattar jag: Aha, flytta mig... Då är det ofta ganska sent och då får jag springa istället! Jag gillar inte att springa, det är jobbit... Ziro brukar mobba mig för mina stora fotar... Dom är stora och platta och låter jättemycket när ja springer så det låter som åska!

Men Ziro kan va snäll me. Ibland äter vi tillsammans. Men oftast är Ziro en puckoskalle som inte fattar nåt. Jag är dum, han är smart. Nejnejnej! Tvärt om var det ja. Höhö... Men ja orkar inte bråka me honom så ja flyttar på mig. De e jobbit att flytta sig.

Me vet ni egentligen va Ziro är???! En GULDFISK! Han står och ser dum ut och har stora ögon som sticker ut. Och han ser dum ut och har stora ögon också! Han säger att jag ser dum ut men det är han, guldfisken...

Ibland försöker Ziro leka med mig. Då låssas ja att ja dör. Då går han. Sen orkar ja inte resa mig på ett tag, sen gör ja det ändå. Jobbit.

Så Ziro ä asså en dum guldfisk som är dum! Dessutom ser han ut som en guldfisk och är dum...


Titta de e ja! Bakom mig e de träd! Träd e GOTT!




KOMMENTARER


Anonym

Du är rolig du.... har skrattat ihjäl mig! Valle verkar vara lite lat eller hur?.... men söt och gullig polle.... Jättefin !!!!!!!! Vilka fina hästar du har Nathalie!!!!!!!!

2011-11-10 // 08:28:02

haha älskar också de, du borde fråga dina hästar oftare om dom kan gäst blogga ;) hihi super fin är han valle

2011-11-10 // 21:33:07
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :