Dagens ridpass

Hej!

Idag skrittade jag ut en bit med Jossan och sen red jag i ridhuset.

Jobbade honom i en låg och lång form i skritten i kanske 25 minuter efter 10 minuters framskrittning. Vi gjorde små serpentiner mellan stolparna i ridhuset och gjorde halt vid medellinjen varje gång. Han har börjar gå iväg eller gå i sidleds när vi ska göra halt, men idag stog han stilla.

Sen travade vi på småvolter och 8-volter och snett igenom. Han var riktigt mjuk och fin genom hela passet, men i galoppen lite småkaxig. Jag ville att han skulle sätta under sig lite mer så jag tryckte lite med skänkeln, men han tyckte jag hade fel och sparkade bakut. Han gjorde det sen iallafall efter några protester.

Jag är nöjd med ridpasset, då han mestadels var fin.






KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :