Dagens ridpass

Idag blev det ridhuset iallafall. Det var jätteskitigt på ridbanan och jag hade inte lust att sitta och tvätta honom fram tills klockan elva på kvällen.

Som vanligt skrittade vi fram ca 10 minuter och sen jobbade jag honom i skritt i en ganska låg form. Serpentiner runt stolparna, volter, halter och skänkelvikningar tränade vi. I halterna steppar han gärna iväg efter 2 sekunder, men han stog faktiskt stilla idag till min förvåning. Han var väldigt pigg när jag tog in honom, och dum nog att "smaka" på tråden när jag stängde den. Hur tänkte han där? Känna på tråden med läpparna = stöt. Sen vart han lite chockat och stog som en arab och frustade...

Var nära på att få mig en flygtur också. Kände att han skulle sakta av i galoppen så jag tryckte bara till med skänkeln, och han gör världens bakut som inte jag var det minsta beredd på men jag lyckades sitta kvar. Han försökte inte kasta av mig men visade hur jobbig han tyckte att jag var ;)


Hur söt får man vara?! 5 år och orakad, sötare blir det ju inte :D Han är faktiskt lite valpig av sig. Folk frågar ofta om han är ung, och när jag säger "ja" säger dom: "Ja jag misstänkte det". Men det är ju roligt att han ser ung och fräsch ut!

Imorgon ska jag se till att ni får bilder och film från framridningen. Ziro "brings out the dark side" på nästan alla framridningar, och gyttorps brukar vara ett bus-ställe ;)




KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :