Gårdagen

Hej!
Nej nu får jag skärpa mig, kass uppdatering här ju. Igår hade vi iallafall morgonen så mamma och jag åkte och släppte ut hästar och så red vi ut någon timme. Jag red barbacka med hackamore.
Det har vrit en liten slappisvecka för Ziro nu, med uteritter, lösa tyglar, vila och bara rensa skallen och ta in allt nytt han lär sig. Den här veckan som kommer ska vi träna för Madde och träna på skänkelvikningarna speciellt, även skrittfattningarna och förvänd galopp. Ryggningar har jag tränar mycket i skogen med honom, och nu kan han backa riktigt rakt och villigt så länge jag ber honom, och han slutar inte själv. Sen har vi testat att fatta galopp direkt från en ryggning, och det tycker han är skitkul samtidigt som det är bra träning :)
Har tränat föränd galopp i ridhuhset som är ganska litet = skarpa svängar, och det har gått ganska fort men ändå ganska bra.

KOMMENTARER


Svar; Nemen åh tack! :D

Haha jaa det kan vi ju göra :D

2011-10-30 // 19:51:35
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :