Gårdagens ridpass

Hej!

Sorry för ingen bloggning igår, varken hann eller orkade.

Mamma och jag red ut iallafall. Ingen busritt, utan helt dressyrinriktat. Jobbade Ziro i skritt för det mesta med skänkelvikningar och öppnor. Gick helt okej, men han hade fokus på allt annat och skulle kolla till vänster när jag ställde honom höger och tvärtom, så han la huvudet på sne för att kunna kolla. Han var ändå inte tittig men skulle kolla på allting av nyfikenhet.

Vi tog lugn galopp uppför en backe, och jag kände hur taggad Ziro blev! Fick verkligen ta till all min vikt för att hålla in honom, och för att få utlopp för sin energi gjorde han klockrena byten i vart tredje språng! Jag gjorde ingenting åt det när han bytte så han fick hålla på som han ville och jag räknade det till byten i vart tredje, rena byten också. Han kan, min lille Biroman ;) Inget jag tränar annars. Det är ju inte bra att han kan byten egentligen, för när den förvända galoppen blir jobbig byter han bara men vi jobbar på det.

Sen travade vi lite också. Jag smackade bara en gång och han FLÖG iväg i en urgrym ökad trav! Nästa gång måste jag be mamma filma för den är verkligen grym :D



En gammal bild på en ganska dålig ökning. Haha, pinsamt att kolla tillbaka på gamla bilder. Stolsitsen, den är AWESOME!




KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :