Lösa tyglar

Hej!

Idag hade vi ju lektion i lösa tyglar. Jag trodde det skulle vara jättelätt, bara att gå där och styra lite. Gissa om jag hade fel?!

Vi skulle börja med att bara skritta på spåret, något som var svårare än väntat! Ziro fattade inte, jag kunde inte så vi stog där och snurrade lite. Efter en liten stund kunde vi iallafall gå litegrann och sen blev det kaos igen haha. När vi båda fick mer koll kunde vi gå varv efter varv runt fyrkantsspåret utan problem, och jag fattade hur jag skulle styra honom när han ville inåt.

Så fick vi testa göra snett igenom och halt på mitten, och sedan byta varv.

Testade även lite förvänd öppna på spåret och Moa som tjejen hette tyckte att han gjorde bäst öppnor av alla på hela dagen :D Kul att höra!

I slutet testade vi även lite trav. Det gick bra när vi fattade hur vi skulle göra. Hon tyckte även att Ziro travade bäst av alla på hela dagen, också kul att höra! Moa sa även att hans grundbalans var väldigt bra, något som är sällsynt bland dagens ridhästar.






KOMMENTARER


Hur mycket kostade träningen det? :) Är själv sugen på att ta täning, men står inget pris på hemsidans deras.

2011-10-20 // 17:31:23
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :