Svar på tal




Hej!

Jag har fått jobba väldigt mycket med det här problemet. Jag har testat att slå till honom i huvudet när han reser sig (så han tror att han slagit i taket) men det funkar inte. Jag har testat att lägga spöt på bogen men det funkar inte. Testade även skänkla till honom och lägga på spöt när jag känner att han börjar resa sig, men han är så "hård i huvudet" så det påverkar honom inte. När filmen spelades in testade jag att bara låta honom hålla på tills han tröttnade, eftersom ingen bråkade med honom så var det väl ingen idé att hålla på. Funkade sådär.

Nu tycker jag det är mycket bättre iallafall. Han kan fortfarande få för sig att han ska tvärstanna och stegra när vi rider ut, ska över en bro, in på ridbanan osv, men inte lika ofta och inte lika länge. Förut kunde vi stå i 30-40 minuter och "kriga" med varann. Till slut vann jag ju, men det kunde hända 3-4 gånger i veckan att vi stog så.

Han reste sig väldigt högt förut också, och 2 gånger har vi varit nära på att gå omkull. Han får så bråttom när han reser sig ibland att han börjar halka omkring med bakbenen och då var det inte långt ifrån backen för oss båda.


Här fick han för sig att han hade ridit färdigt på framridningen, så då ställde han sig vid utgången och stegrade 10-15 gånger väldigt högt. På andra bilden ser ni även det där med bakbenen, han började gå framåt med höger bak. Dessutom slår han med frambenen i luften om han är riktigt grinig, vilket kan bli farligt för åskådare.




KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :