Ratta i hoppningen

Jag har EXAKT samma problem i hoppningen med mitt 5åriga sto! Du får gärna skriva ett inlägg när du kommit på hur man blir av med rattandet (a)

Bra blogg :)
Hej!

Det har med mitt rattande har blivit mycket bättre. Det hade iallafall det. Efter att Ziro var skadad märkte jag igen att jag börjat. Anledningen till att jag gör det är att jag själv vill fixa avståndet, men jag behöver låta honom göra det.

Det som funkade med mig var att prata med någon när jag hoppade. Inte titta på hindret heller. Ser jag inte hindret kan jag ju inte börja ratta, eller hur? Det är mitt tips. Be någon vara med och prata med dig, kolla rakt fram och låtsas att hindret inte finns. Sen kan man även rida med lite längre tyglar, så att om hoppet blir konstigt rycker du inte till i hästens mun.

Jag har råkat göra det en gång och man får stora skuldkänslor! Känns inte kul för varken ryttare eller häst.


Slutar man ratta kan det hända att man hoppar 95 cm utan problem :)



KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :