Svar del 2

Igår bröts sista frågan, så jag svarar på den också.

Hur håller du ziro så fin i hull? Eftersom han går o käkarb gräs hela dagarna?!
Svar: Det finns inte så mycket gräs i hagen, så vi ger dom hö på kvällen, och så får han kraft när jag ridit. Jag rider honom bara rätt och varierat (hoppning, dressyr, uteritt osv).

Vilka bloggar läser du ? Vilken är din favorit outfit på ziro ? ;)
Svar: Jag läser inga bloggar egentligen, bara när jag inte har något att göra. Då kollar jag dressyrmupparna, ponnysanning och någon mer, men följer inga slaviskt. Vitt eller marinblått!

vilka är dina favorit märken?
hur gammal är Ziro och Kalle?
Svar: Schockemöhle är nog favoriten, men gillar även Pikeur, Eskadron, Kingsland osv. Ziro är 6 och Valle är 13.

Hur har du håret vid tävling vilken uppsättning osv ?
Svar: Jag har haft vanligt hårnät och rosett, men tycker det börjar bli tråkigt eftersom alla har det och alla har likadant. Funderar på något annat men vi får se vad det blir.

Vad tycker du om din kompis häst pi?
Svar: Pi är snäll, men hon är ju lugnet själv och jag gillar mer pigga och busiga hästar, men snäll och fin är hon.

Är du aldrig med Jonna längre?
Svar: Jo, vi ses varje dag i skolan, och ibland är med Jonna annars också.

Om du inte hade köpt Ziro,vilken typ av häst tror du att du hade haft då?Kommer du att sälja Ziro någon gång?Saknar du inte Fox eller...? Hur lång är du?
Svar: Något liknande tror jag. Unghäst, pigg och busig. Inget kallblod! Nej Ziro kommer aldrig säljas. Står inte ut med tanken på att någon unge kan verka bra på provridningen men får hem hästen och förstör den. Nja, jag trodde att jag skulle sakna honom men han var ju aldrig min så nej. 166 cm ungefär.

Vilka av dina vänners hästar/ ponnyer ( kan vara deras gamla också) tycker du verkar roliga att rida ? Har du ridit Pi någon gång ? Isf kan du inte lägga ut bilder om det finns och du får förstås ?
Svar: Linns häst Cupido och förra ponny Braven verkar ju roliga! Cupido och Braven är ju båda pigga och busiga, kul! Ja jag har ridit Pi 2-3 gånger. Finns inga bilder.

Nu kommer 10 snabba frågor :

Hv Polo eller Pikeur

Remont eller Engelsknosgrimma

Valåsen
eller Botorp

Rida i utepaddock eller i Ridhus

Hööks eller Börjes

vad är värst? Hoppschabrak till dressyrsadel eller dressyrschabrak på hoppsadel

GPA eller Lamicell

Iporiz eller Dressyrvi

Nellieberntsson.se eller Nicholaihollesen.blogg.se

Königs ridstövlar eller Petries ridstövlar

Markerade svaren med tjock text.


 


KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :