Blåsväder

Idag tänkte jag rida ut och galoppera i skogen. Lyckat...

Först var det väldigt blåsigt = spänd och tittig Biro. Sen mötte vi en bil som lät som ett flygplan som han var livrädd för, men gjorde inget annat än att trippa förbi på snedden.

När vi kommit upp på asfaltsvägen blev vi utskällda av en stor hund. Så när jag nästan var vid galoppbacken började det tjuta som tusan. Jag trodde att en stor traktor skulle komma runt hörnet, så jag hoppade av och väntade. Men det kom ingen traktor. Så gick vi fram och kollade, och då var det två gubbar som körde in stockar i en sågmaskin. Dom var klara efter kanske 10 minuter, men jag valde att gå runt och komma fram på baksidan av galoppbacken. Ziro var spänd som en fiolsträng men jag försökte lugna honom så gott det gick.

En gång börjdae han studsa, så jag röt till och petade på honom lätt på bogen. Jävlar vad sur han blev! Började studsa och backa och stegra som en tok. Då blev jag sur på riktigt och gav honom en smäll på bogen. Han SKA inte göra så. Han smällde ner båda framhovarna i backen en gång efter det, annars inget.

Vi travade bara upp för backen och lite på raksträckan efter, ville inte stressa honom med galopp.

Sen hoppade jag av och gick kilometern hem. I krubban väntade massa morot och äpple (mutor så han sköter sig i helgen ;)), det uppskattades!


Rynkar mulen ;)


/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :