Dagens ridpass

Ziro är så galet jävlig nu! Ignorerar skänkel, allmänt käftig, studsig och stegrar. Ibland önskar jag att min häst var lite mer som alla andra, håller sig på backen och käftar inte emot.

Jag tänkte rida på ett gärde, men det var alldeles för ojämnt. Gick till hoppbanan där 2 stycken ständigt skulle rida på oss. Ridbanan är typ 90x50 och dom skulle rida precis på den lilla volten där jag höll mig. Ziro fick ju rådamp och studsade och stegrade. Jag blev så jävla förbannad på honom så det var NÄRA på att jag började grina.

Gick till ridhuset där det gick lite bättre men han ignorerade mig hela tiden. Tog inte skänkeln och var allmänt tjurig.

Hoppas att den här jävla trotsen släpper snart! Orkar inte mer...




/Nathalie

KOMMENTARER


Maria Jangtorp

Vissa dagar är förjävliga och andra dagar är ljuvliga! Sånt är livet Nathalie, både för dig och Ziro :) Kämpa på. Ni är jätteduktiga och du är så modig ;) Många påskkramar till er :D

2012-04-06 // 08:52:20
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :