Dagens ridpass

Idag blev det ett ordentligt pass i ridhuset. Ziro var från början väldigt fin! Inte alls så trött som han varit, utan sitt vanliga jag.

Skrittade ordentligt i låg form först, böjde igenom och kollade vart jag hade honom. När han kändes bra travade vi på volter, kollade så han lyssnade på framåt och bromsen. Han var verkligen superfin! Vi travade kanske 20 minuter innan han fick en paus. Sen kortade jag upp honom och jobbade med slutorna. Riktigt fina var dom! I LA;P1 är det koeff (poängen x2) på slutorna, så dom måste tränas på!

I galoppen var dte inte lika kul. Han ville samla sig och blev grinig när jag drev fram honom. Då blev han väldigt ostadig och dippade in nosen. Jag valde att jobba med traven igen, och plocka upp galoppen sen.

Tog galopp sen och det var stor skillnad! Han var stadig och lyssnade super. Samlade sig lätt som en plätt, och sköt iväg när jag bara tänkte framåt.

Är väldigt nöjd med honom idag!




/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :