Dagens ridpass, hoppbanan

Idag skrittade vi iväg till stora hoppbanan (typ 90x60 eller ngt sånt). Det var inga problem med bilar, känns som det börjar släppa.

Jag tog tyglarna efter 2 varv, eftersom han var framskrittad 20 minuter innan vi kom fram. Gjorde lite slutor, men han kändes ofokuserad och ostadig. Då gjorde vi massa tempoväxlingar i skritt.  Det var bara det som behövdes, för sen var han KANONfin!

Vi jobbade mycket med enkla byten. Han var himla pigg och ville verkligen inte sluta galoppera, så jag fick trycka ner rumpan i sadeln för kung och fosterland bara för att få honom att sakta av haha... Mot slutet (efter typ 30 minuter) fick vi till EN bra övergång, men 97% av alla fattningar satt som en smäck idag.

Så galet nöjd är jag idag! Jag kommer leva länge på det här passet. Det var en genomkörare i perfekt väder, och det var så himla härligt att rida honom då! Han verkligen gick in för arbetet. Det var lite tungt underlag, så han fick kämpa lite. Men det hindrade honom inte, han VILLE verkligen framåt, jobba och göra rätt. Jag måste ha låtit knäpp. Jag satt och berömde honom hela tiden, med hög och pipig röst. Jaja, gör han rätt ska han veta det också :D

Mamma skulle ha fotat men fick åka till sjukhuset med pappa (inget allvarligt) så TYVÄRR blev det inga bilder från det här underbara passet...



Jag tänkte mycket på min ridning, speciellt händerna. Jag är mycket nöjd faktiskt! Jag red riktigt bra, fick igenom det jag ville med pyttesmå hjälper. Hoppas det håller sig till på tisdag!

Det ska tydligen bli helt soligt och ca 20 grader på tisdag, härligt att rida i oventilerad hjälm och svart kavaj...


/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :