Dagens ridpass

Idag tänkte jag att jag skulle rida på hoppbanan i Botorp. Lyckat...

Skulle skritta dit, och blev nästan påkörd två gånger, kul! Först var det 2 unga killar som tyckte det var skitkul att bräsa förbi i 190 och tuta. Ziro blev livrädd och kastade sig ut i vägen så dom fick tvärbromsa istället. Han blev rädd för bromsljudet mot gruset och kastade sig åt andra hållet.

Sen när vi skulle svänga över vägen till vänster kom det en traktor-bil över en liten kulle 20 meter fram. Den körde skitfort och fick tvärstanna, och återigen blev Ziro livrädd för bromsljudet mot gruset.

Att folk inte kan lära sig att köra sakta? Idioter. Det slutar alltid med att jag sitter och pekar finger åt alla som åker förbi...

På hoppbanan var han spänd som en fiolsträng, så då tänkte jag att jag går in i gamla ridhuset så han slappar av. Ja det gjorde han! Tills det kom in en som skulle longera sin häst, och viftade med ett longerspö. Ziro blev spänd igen, och på det kom det in två tanter med sina hundar som började skälla som galningar.

Då sket jag i det. Hoppae av och gick hem med honom igen. Vi tar nya tag imorgon!






KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :