Gårdagens ridpass x2

Igår red jag både Ziro och Millis.

Ziro: Skrittade fram ute med sällskap av Sandra och Parre. Sen red jag kanske 25 minuter i ridhuset. Han var så himla ofokuserad! Han lyssnade efter massa ljud som inte fanns, kollade på olika saker, blev rädd när någon gick förbi ridhuset osv. Fick jobba med mycket halvhalter och övergångar. Jag red utan stigbyglar, och det var så himla svårt att sitta ner i traven! Den har verkligen utvecklats, mycket större och luftigare än för ett par månader sen.

Mot slutet kändes han okej/fin så då avslutade vi. Jag tog in honom och så fick han lunch-kraft (ger man själv efter att man ridit) och en tuss hö att tugga på. Jag tycker det är jätteviktigt att han äter efter att vi ridit. Går man till gymmet så äter man ju något efteråt, för hungrig blir man. Ska nya muskler byggas måste dom ju ha något att "ta av".

Millis: Jobbade henne i skritt först. Hon var lite ostadig i formen i början, men det gav sig när vi började trava. Hon var lite seg, men det var inte så farligt. Vi jobbade på volter i olika storlekar, och sen tog vi galopp. Hon tog fattningarna väldigt bra! Vi fattade från skritt, trav och halt. När man gör halt vill hon inte stå stilla, det är supertråkigt tycker hon. Men när hon stog stilla fick hon massa beröm.

Hon var superfin andra halvan av passet, så jag är väldigt nöjd :D


*Bildbrist*


/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :