Igår

Igår jag jag med Ziro till gamla ridhuset. Det tar runt 15-20 minuter att gå till fots dit. Ziro var TOKPIGG, mer än vanligt. Han studsade på vägen, tvärstannade och blåste, kastade med huvudet (typiskt arab, han har ju lite i sig) när han blev busig. Andra stunder gick han fort men normalt. Sen började han med sina konster igen haha!

Ridpasset stryker vi. Så sjukt dåligt gick det! Han var galen, studsade och kastade sig åt alla håll och kanter. När jag galopperade på en volt skulle jag byta volt, så jag kom ut i förvänd. Vad gör han då? Han drar gärnet och lägger en Mega-Caprioll, och jag hade helt fel stövlar (Mountain Horse High Rider) och ridbyxor (knäskodda med tyg) så jag var NÄRA att flyga till Kina. Men jag höll mig kvar.

Efter passet passade jag på att släppa honom eftersom vi var själva i ridhuset. Tog av träns + sadel och så bar det iväg. Han sprang fortare än fortast, bockade och busade. Då förstod jag vad jag suttit på.. En tickande bomb.

Idag tänkte jag rida ut, men det är regnigt och grått och kallt, så vi tar nog det en annan dag. Idag blir det nog löshoppning tror jag! Om det är ledigt i ridhuset vill säga :)


Gillar bilden!


/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :