LA:1 & LA;P1, Kumla ridklubb

Hej på er! Är hemma efter en OK tävlingsdag.

LA:1 framridning: Woooohooooo, rodeo!! Kickade mot alla, värsta bakuterna och skutten men jag fick ordning på honom efter ett par minuter. Det var många ekipage där inne, som absolut skulle rida ½ meter ifrån oss. Då blir jag lack, skyll er själva om ni får en spark. Han har en STOR röd rosett i svansen, samt att jag brukar säga åt dom som rider nära att han sparkar. Men it's your choice.

LA:1 på banan: En helt okej känsla. Några missar, taktade lite i skritten, lite väl bråttom. Ett helt plötsligt avbrott i galoppen? Fick ändå en 6a eftersom jag rättade den inom 1 sek. Skänkelvikningarna sket sig. Han sprang iväg och jag kom inte till ridning.

66,47% och en fjärdeplats.

LA;P1 framridning: Blev lite väl lång eftersom jag ville checka av samling, öppnor, slutor, enkla byten osv. Han sparkade inte så mycket, bara när någon red in i oss.

LA;P1 på banan: Inget funkade typ. Han var trött, jag var trött, han var lite ofokuserad och det blev en del missar. Bl.a en bakut, missförstånd i enkelt byte + första uppridningen. Bara där tappade vi MASSA poäng, samt att slutorna inte sitter.

59,??% och antingen första eller andra utanför placering. Alla sa att domaren låg väldigt lågt, men jag höll med om det mesta. Vi var 4 poäng i från vinst, och 2 poäng ifrån placering.

Hemma räknade vi ut att om bakuten inte hänt, och vi fått en 7a där (mellantrav, han brukar ligga på 8 annars) hade vi VUNNIT. Surt, men så är det.

Det är iallafall en klart godkänd debut, eftersom vi faktiskt inte är redo för dom här höga klasserna. Men nu är det att slå sig själv som gäller, sätta nya mål och bli bättre och bättre.

Nööööjd trots en dålig insats i P;1an.

/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :