Maddeträning

Jag vet att bloggen är helt död typ, men jag har verkligen ingen motivation eller något att skriva om. Sorry men så är det.

Idag var det Maddeträning iallafall. Ziro var väldigt pigg, men det är normalt. Han travade på med stooora kliv, såg riktigt snygg ut i spegeln. Han kändes väldigt fin också.

När Madde kom tränade vi mycket på öppnor och slutor. Öppnorna är bra, slutorna är godkända. Det behövs mer jobb, men vafan. Vi har tränat på slutorna i kanske 1 månad, till och från. Totalt kanske 6-7 gånger, så det kommer.

I galoppen var han fin, men lite ostdig i formen stundtals. När jag fick honom mer på bakbenen blev han dock väldigt stadig och fin. Vi jobbade med serpentiner och enkla byten. Han gjorde serpentinerna väldigt bra! Inga avbrott eller byten i höger, utan en lugn och fin galopp. I dom enkla bytena behöver jag sätta mig tillbaka mer, för att förhindra travsteg och att han taktar imellan galopperna. Han blir väldigt taggad i enkla byten, eftersom han vet att man snart ska fatta galopp efter avsaktningen.

Sen red vi igenom LA;P1 två gånger. Det gick väldigt bra, men han blev lite pigg i slutorna och sprang igenom dom, men resten var bra. Madde trodde att om det går så bra på lördag får vi bra poäng.

Kanske vi sätter ett nationellt kval?




/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :