Pigg ponny

Idag var det en piggelinponny jag hade! Som vanligt då ;)

Skrittade fram ute och sen gick jag till ridhuset. Kände igenom honom i skritt och att han skulle vara snabb för hjälperna. Travade igång, och han var så himla fin! Stora kliv och... asså: Mums på ponnyn! Så galet fin. Tänk att det faktiskt är min helt egna ponny??

Travade lite till innan vi tog en paus. I galoppen blev han spänd i fattningarna, men efter ett par "gör om, gör rätt" så funkade det riktigt bra. Mjuka fattningar, på tygeln och ryggen i taket ;)

Sen när vi skulle göra skänkelvikningar då? WROOM! Det gick i 190, minst sagt. Fick göra massa halvhalter, men mot slutet blev dom okej/bra.

Tänkte mycket på det Linda sa på träningen för ett par dagar sen. Eftersom han gärna kortar upp sig och lägger sig bakom lod (bara med någon centimeter, men ändå) skulle jag höja handen ett par centimeter och ta fram den lite, för att ge honom en bättre chans att ta fram näsan. Sen behöver jag vrida om händerna och korta upp tygeln.

Nu istället får jag lite raka armar, men det känns lättare att korrigera sen, än mina cykelhänder som jag haft i något år redan.



Nu taggar vi tävling!


/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :