Så himla fin!

Ziro var så himla fin idag! Rolig, fin, PIGG, busig, bara bäst <3

Jag red ut samma sväng som igår. Glömde hoppsadeln i Valåsen så det blir hoppning någon annan dag.

I början var han som igår, trippig och studsig. Men efter maaassa halvhalter och "prrrrr" lugnade han sig och skrittade fort, men ändå ren skritt. Idag mötte vi en bil som faktiskt stannade och stängde av, good!

När vi kom till galoppbacken skrittade vi upp och sedan följde vi lilla vägen efter. Där travade vi lite, sen ner för backen igen. Vi vände och sen galopperade vi lugnt (hyfsat lugnt;)) uppför backen. Vi galopperade så galet fort upp ett par gånger också, båda två hade skitkul! Ziros svans stog på sniskan, öronen spetsade framåt. Sen börjar han småstudsa med huvudet mellan frambenen. Man skrattar så man får ont i magen, han är så bäbis!

Vi travade fram och tillbaka längs den lilla vägen ett par gånger sen, och han var så JÄVLA FIN! Har aldrig kännt sån trav på honom förut, och travökningarna? Jag såg i skuggan, jag kände. Han tog i med hela kroppen, oslagbar känsla.

En gång tog han galopp istället och la av 3 jättebakuter, då satt jag löst! Jag var ju inte beredd för 5 öre, men jag sa bara "eh-eh" så stannade han och undrade vad han gjort för fel, naaw!




/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :