Träningen igår

Har inte kunnat blogga, varit hemma typ 10 minuter...

Igår tränade vi för en ny tränare. Det gick riktigt bra i traven! Han krullade gärna ihop sig och gick bakom lod (vilket han absolut INTE ska) så det jobbade vi på. Min handställning har börjat knasa igen så det fick Linda tjata om. Vi jobbade lite med samling i traven, att han skulle trava på framåt och sen skulle jag sitta till och samla upp ett par steg. Det gick faktiskt riktigt bra!

I galoppen var det lite krångligare. Han var väldigt istadig i höger, och blev över tygeln. Han brukar inte hålla på så, så det var väldigt jobbigt men löste sig. Vi jobbade med samling där också. Det gick väldigt bra och lätt, men det har vi jobbat på innan så det är inte konstigt.

Jag tyckte Linda var superbra! Bestämt men förklarade väldigt enkelt och tjatade tills jag gjorde rätt, det tycker jag är bra egenskaper hos en tränare.

Ziro som brukar vara ett litet krutpaket var lite trött. Det var inte alls som dom första dagarna, men jag förstår att det är jobbigt för hans lilla huvud att ställa om efter flytten. Jag ger det ett par dagar, annars får han liiiiite mer havre bara ;)


Bilden är inte från igår.


/Nathalie

KOMMENTARER


Cissi

Jag hörde att du glänste

2012-04-10 // 20:40:48
Cissi

Jag hörde att du glänste

2012-04-10 // 20:41:38
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :