Uteritt

Det var fint väder idag så vi gav oss ut.

Skrittade till galoppbacken och så skrittade vi upp där ett par gånger. Travade på lilla vägen efter backen, och så ner för backen igen. Vi kunde faktiskt ta en lugnt galopp upp, det är inte alltid vi kan det! Men nästa gång vi skulle upp då? Han fattade att det skulle vara galopp, så han började småstudsa med frambenen och skrapa med hovarna. Knäpp... försökte få fram honom, men han var så pigg att det inte gick. Japp, för pigg för att gå fram. Istället gick han på tvären och studsade, men sen sköt han iväg. Fort som tusan gick det och så börjar han bocka uppe på backen när jag samlar upp honom, så söt så!

Sen skrittade vi bort till "Masten". En ridväg alltså. Vi skrittade och travade lite. Jag hade inte ridit där på kanske 1½-2 år? Jag hade dessutom inte ridit långt, bara upp för första backen. Men nu fortsatte vi kanske 1 km. Vi kom till en låååång nerförsbacke, men inte så brant. Sen vände vi och tog höger galopp (som behöver arbetas mer med). Jag samlade den till en ordentligt samlad galopp, och sedan bara la ja till liiiite skänkel, och han ökade sombara den. Som det ska vara! Så jobbade vi i backen, samla, öka osv.

Är supernöjd med Ziro, han var så himla fin!




/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :