Dagens ridpass

Hej!
 
Det blev ett ridpass på banan idag igen, kände att jag behövde rida igenom honom med tanke på hur dåligt det gick igår.
 
Idag fick vi en bättre känsla, men ändå inte bra. Jag tror det har med hans fällning att göra, att han inte blir lika kvick och framåt som vanligt. Kommer ihåg att det var samma sak förra hösten. Ska inte rida imorgon, utan tar med rakapparaten till stallet, så blir vi förhoppningsvis av med problemet, och han blir som vanligt.
 
Ville ha snabba reaktioner idag också, så många enkla byten, och många galoppökningar på långsidorna. Inte bara en smygökning, utan riktiga explosioner. Gick sådär va?
 
Traven har känts kämpigast. Jag kan inte sitta ner, får ingen riktig trav i honom. Blir duttigt och kort, och på det inget stöd och ingen bjudning. Kul det låter va? :/ Men mot slutet av dagens pass fick vi till en riktigt fin trav! Något övertempo, men det var jag ute efter, och stora luftiga kliv.
 
Som sagt, imorgon klippning och kanske en promenad, och på fredag träning (äntligen)...
 


Sån trav ska det vara!
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :