Fick en varning, löjligt

Något jag ser ofta faktiskt, på facebook, är folk som fått varningar på tävlingar. Skriver en status liknande "Fick en varning av domaren idag, skittöntigt!". Kollar man kommentarerna hade dessa slagit sina hästar med spöt upprepade gånger. Domaren hade gett en varning, och då blir ryttarna arga för att dom inte får slå sina hästar? Hör ni hur SJUKT det låter?
 
Jag tycker det är helt fantastiskt bra att domarna börjar skärpa reglerna! Förut när man var på tävling, framför allt hopptävling, var det sparkar och spön hejvilt. Nu kan man se det, men oftast säger domaren till.
 
På dressyrtävlingar är det inte samma sak, för där är inte spön tillåtna. På framridningar är det oftast inga funktionärer som kan säga till, så det är en annan femma! Det har hänt att jag sagt på ett trevligt sätt till ryttare att lugna sig med spöt, och i utbyte fick jag en sur blick.
 


Jag tycker det är BRA att domarna är hårdare, vad tycker ni?
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :