Seriöst var det ja...

Skulle ju vara ett seriöst dressyrpass med Ziro i skogen. Hur tror ni det fick?
 
Skrittade fram ordentligt innan jag jobbade honom i skritt. Här var vi seriösa, bara JOBB gällde. Sen tog vi trav, och fortfarande seriösa. Men när vi kom till galoppen, då försvann vårat seriösa arbete. Första galoppfattningen blev värsta bakuten följt av massa massa bocksprång med huvudet mellan frambenen. Jag valde att låta honom busa, skitsamma för idag haha!
 
Andra galoppen samma sak, men nu visste han att det var okej, så han drog på rejäla bocksprång. Men eftersom jag var beredd på det så störde det mig inte, det vara så jäkla kul!
 
Mot slutet var vi faktiskt seriösa i galoppen också, samlat och fint, enkla byten, slutor ----> skänkelvikningar. Flytta åt höger i en sluta, flytta till vänster i en skänkelvikning. Så gjorde vi i sicksack över vägen.
 
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Rose Marie

Läste att du varit med i tidningen!!
Kan vi inte få se något av det ??

2012-08-27 // 15:05:35
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :