Dagens Z

Ja, ridhus idag igen var det.
 
Jag tog fram 4 st bommar idag, och gjorde två upphöjda, så vi hade varannan vanlig och varannan upphöjd. Måste säga att Ziro är himla duktig på att fixa travbommar, även om han kommer fel så slår han aldrig i hovarna, och varje steg är som i slowmotion.
 
Vi jobbade väldigt mycket med övergångar. 2 steg trav, 2 språng galopp, och så höll vi på. Gjorde samma sak i skritt. Jag var petnoga med att han inte hamnade över tygeln, utan ligger kvar och skjuter ifrån med bakbenen ordentligt. Han var jätteduktig, men jag hade önskat lite mer påskjut.
 
Jobbade vidare med slutorna, och vänsterslutorna är verkligen fina nu, bara höger som behöver jobbas mer på.
 
Imorgon ska han få busa i ridhuset. Det är ju nyårsafton, så jag har andra planer än ridning :)
 
Chuckie får stå för bilden!
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :