Skitväder!

Självklart finns det ingen chans att komma iväg med transporten, isgata överallt. Hoppas det blir bättre till på onsdag, annars får vi gå ner till vägen och lasta.
 
Istället blir det ett pass i ridhuset hemma. Känns inte kul men det får väl funka. Ska försöka trimma slutorna lite, känns som dom börjar hamna på plats nu. Fick ett jättebra tips från Susanne som jag använder mig av:
 
 
Vi kommer alltså i höger varv. Någonstans på långsidan vänder vi in i en sluta som ska till G. För att få rätt och jämn tvärning så ska jag föreställa mig att vi följer en vägg som går snett till G. Vi har lätt för att göra slutor längs långsidorna, men på diagonaler är det svårare. Det här har hjälpt oss jättemycket!
 
Ziro i en halvdan sluta, där vi inte fått detta tips än. På en tävling i november tänkte jag på det Susanne sagt, och vi fick en 7a och en 8a på slutorna! :D
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :