Dagens ridpass

Hej! Hann inte blogga imorse då vi åkte till stallet direkt nästan.

Jag red ut en sväng på Ziro, och han var minst lika pigg som igår! Vi mötte en bil med släp (som han mött på 6374638 gånger förut) och den var ju totalt livfarlig. Han kastade sig bakåt, backade, stegrade och var allmänt fjantig. Till slut kom vi förbi iallafall.

Nu är det ganska upptinat i backen så vi kunde trava och galoppera i en del backar, och han tyckte det var skitkul! På vägen bort fick han busa och bara "vara". Sen på vägen hem blev det dressyr istället. Han var fin då och då men för det mesta ville han bara springa och lyssnade inte så särskillt bra.

Sen skrittade jag ut en sväng på Joyan (ponnyn jag haft hand om i 3 dagar). Hon var lite fast i vänster men ju mer jag jobbade henne desto finare blev hon. Till slut kunde jag bara hålla i tyglarna så gick hon i en rund och låg form, superfin!


Joyan :)



KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :