Uteskritt (haha, kul skämt va?)

Hej!

Idag skiner solen, och det har snöat ett par centmeter till. Igår skulle jag rida på ridbanan men trots att jag smörjde hovarna med olja fick han styltor direkt... Fick gå in i ridhuset istället. Där var det halvt rodeo haha! Skuttade inte i galoppfattningarna, sparkade bakut och bockade. När jag gjorde en rejäl halvhalt en gång tvärstannade han och reste sig. Då blev jag ordentligt arg och röt till åt honom, och sen gick han som en klocka resten av passet! Nöjd med den delen, det andra kunde vi ha skippat...

Idag tänkte jag skritta ut en sväng och jobba på skolorna. Håller oss nog bara till skritt eftersom det är ganska fruset och snö (ifall han får styltor).






KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :