Bus i ridhuset

Idag fick Ziro busa av sig ordentligt i ridhuset! Han började med att rulla sig tre gånger och sen galoppera som en galning därinne med bakuter och bocksprång där det passade. Han försökte verkligen busa upp mig också! Sprang mot mig och sen kanke 5-10 meter ifrån mig svängde han av men fortsatte titta på mig, typ "men jaga mig då!". Så himla gullig! Valde ändå att inte busa med honom just då eftersom det kan hända att han langar en spark och den vill man inte ha på sig.

Sen när han lugnat sig lite jobbade jag lydnad med honom. Följa efter, stanna kvar och komma vid inkallning, ryggningar osv. Han är superduktig på allt sånt där.

Sen valde jag att busa med honom. Han sparkade ingenting alls, men var riktigt glad och busig ändå! Jag fintade honom åt vänster och höger, och när han ska vända sig för att springa efter stegrar han och vänder sig 180 grader i stegringen. Ambitiös busare?? Han stegrar självklart inte mot mig, för samtidigt som han är busig har han respekt och vet vart gränsen mellan kul/farligt går.






KOMMENTARER


Anonym

Kul att man kan leka med hästen. Tycker att du ska bläddra i en bok som heter Dansa med hästar, jättebra :)

2012-01-27 // 08:21:13
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :