Dagens ridpass

Idag åkte vi till botorp och tränade. Han var lite nonchalant i början och jag kom inte åt honom ordentligt. Skulle göra öppnor i skritt(!) men det gick inte alls, han flöt iväg och det blev bara pannkaka. Struntade i det och tog trav istället. Här var han riktigt riktigt fin och jag kom åt honom bra. Gjorde öppnor som funkade bra, trots att jag travade fram honom i en låg och lång form (har svårare att göra öppnor då).

Så tog jag skritt igen och testade öppnor som funkade mycket bättre. Sen fick han en kort paus.

Travade lite och fattade galopp sen. Mest på volter och följde fyrkanten. Det var 4 andra ekipage i ridhuset på halvan jag red på (ridhuset är delat i 2 delar) och sen kanske det var 6-8 ekipage på andra sidan ridhuset. Han hade så himla svårt att fokusera på mig så det blev lite sådär. Men när han fokuserade fick vi till en KANONFIN samlad trav och galopp! Riktigt fin alltså.

Avslutade efter kanske 45 minuter, hyfsat nöjd.

Har ingen film åt er eftersom min mamma och pappa gjorde annat.







KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :